Warning: Undefined variable $parent_style in /home/mmatczak/public_html/caratelier.pl/wp-content/themes/Nexus-child-02/functions.php on line 13
Od 44 do 69: „ekspert” ci wszystko wyjaśni

Od 44 do 69: „ekspert” ci wszystko wyjaśni

Jakie czasy, takie dziady, więc niektóre media telewizyjne uszczęśliwiają widzów „Dziadami” współczesnymi. I jedne, i drugie zrozumieć trudno, ale to jedyne podobieństwo. Wkrótce zapewne pojawią się dziadowskie audycje o warsztatach samochodowych, więc temat jak znalazł dla CarAtelier.

Tytuły tych audycji zaczynają się np. na dziadowsko-mickiewiczowskie „44”. W programie puszcza się urywek filmu, piosenki czy innego performansu, a zgromadzeni na tę okoliczność, niekiedy znani w jakichś kręgach ludzie, komentują, co widzą, czyli plotą, co im ślina na język przyniesie. Czasem co poniektóry błyśnie bon motem (to z francuskiego, oznacza „trafne powiedzenie”) na temat superbohaterów, obiektów pożądania czy szaleństw młodości (owszem, takie są tematy tych ambitnych produkcji), no ale ileż mądrego można zmieścić w takiej kilkunastominutowej audycji? Wiadomo to już co najmniej od kilkudziesięciu lat:

– Zenku, nudzę się.

– Zapal telewizor, zaraz ma być półgodzinna audycja publicystyczna „Minuta prawdy”.

Alternatywy 4, reż. Stanisław Bareja

Mniej więcej tyle.

O co więc chodzi w takich programach? Pewnie o to samo, co w piosence pt. „Summer of 69”, w której pan Bryan Adams podobno wcale nie wychwala roku 1969. No i w owych audycjach też chodzi o ……… (cenzura wewnętrzna skreśliła, niestety), tyle że może bardziej bez sensu i bardziej bez zabezpieczenia.

Nie będziemy gorsi

Moda na takie odkrywcze programy powoli nadchodzi także do telewizji motoryzacyjnych, tzn. przeznaczonych dla prawdziwych mężczyzn. Ponieważ stacje te jednocześnie coraz częściej sięgają po tematy napraw oraz warsztatów samochodowych, więc wkrótce pomysł połączony zostanie z formatem i w okienku zobaczymy komentujących celebrytów w audycjach pt. „44 klocki” lub „69 pozycji na podnośniku” (pomysł mój, tantiemy mile widziane).

CarAtelier chce być w awangardzie, więc choć to nie telewizja, to zobaczcie, na co nas stać!

 

Niektóre z poniższych tekstów pochodzą z wypowiedzi na portalach dla mechaników oraz dla klientów warsztatów albo z innych mediów społecznościowych. Jeden nawet z audycji w radiowej Trójce pt. „Dzieci wiedzą lepiej”. A inne są zupełnie zmyślone, ale zawsze na temat oraz na poziomie. Zupełnie jak w programach 44-69.

Najpierw oglądamy i czytamy obrazek, a następnie stylowe komentarze.

Do dzieła!

Motomarketing.pl

– Niektóre firmy mają dzwonki, a inne melodyjki. Dzwonki da się policzyć, ale jak sobie poradzić z melodyjką?

– Kiedyś pracowałem w warsztacie i popsuł nam się telefon. Potem zepsuł nam się mail, ale klienci i tak przyjeżdżali, bo się nie mogli dodzwonić!

– Klient zleca naprawę wszystkiego, co konieczne, ale gdy trzeba zapłacić za usługę, okazuje się, że nie ma pieniędzy.

– ASO to wymieniacze.

– Nauczyli się wszystkiego w ASO, a teraz hejtują. A pewnie chcieli by tam pracować!

 

Motomarketing.pl

– A po co? Myślał, że dzwoni do warzywniaka?

– Kiedyś w śmigus-dyngus szedłem obok stacji kontroli pojazdów i ochlapała mnie polewaczka.

– Zawsze twierdziłem, że taksówkarz to zdecydowanie bardziej typ charakteru niż zawód!

 

Motomarketing.pl

– Ej, bo wpadniesz do wykopu!

– Do kanału, durniu!

– E, podglądacz!

– A propos podglądacz… Kiedyś widziałem taki program, w którym mechanicy próbowali naprawiać samochody, a wszystko było filmowane ukrytymi kamerami. A co przy tym nabluźnili! A ile nie naprawili! Tak wygląda rzeczywistość, a nie jak na tym obrazku.

– Ciekawe, dlaczego nie poszli z tymi ukrytymi kamerami do serwisów autoryzowanych!

– Bo wiadomo, kto sponsoruje ten program.

– Od śledztw dotyczących ASO są czasopisma. A najlepsze, że jedne są takie, co w nich chwalą samochody, a drugie takie, co pokazują, jak one się psują i jakie drogie są ASO. I wszystko to wydaje ten sam koncern prasowy!

 

Motomarketing.pl

– Stacja w mojej dzielnicy się nie przejmuje, tylko wysyła SMS-y, mimo, że nie dawałem żadnej zgody.

– Natomiast ja mam nadzieję, że ten samochód wejdzie do produkcji z mniejszymi felgami, bo 20-calowe koła na polskich drogach się nie sprawdzą!

– Marian, to nie ten program!

– To ja przepraszam… Już trzecie nagranie dzisiaj…

 

Motomarketing.pl

– Ten z prawej wygląda jak doktór.

– Nie, to jest ten, co ma na nazwisko Doktór i dlatego w reklamach rekomenduje różne leki i pasty do zębów, a do tego lubrykanty i inne produkty motoryzacyjne, np. jest twarzą klocka czy żarówki…

– Klocków! Twarzy użyczam, i co z tego, ale media motoryzacyjne mają prawo publikować moją buzię tylko do jesieni! Potem użyczę komuś innemu. Zresztą sam byś chętnie użyczył za godziwe wynagrodzenie, zazdrośniku!

– Co prawda, to prawda…

 

Motomarketing.pl

– A co niezrozumiałego jest w słowie manszeta?

– Patrzysz na wszystko tylko okiem wymagającego konsumenta, a nie człowieka wyrozumiałego na okoliczności. (ten tu cytat oryginalny)

Kończ waść!

Zaraz, jeszcze jeden:

– A co zrobisz jak bocian przyniesie ci dziecko?

– To będę miała ptaka.

Kurtyna. Reklamy. Wypłata.

A obrazki autorstwa Tomasza Tomaszewskiego pochodzą z naszego komiksu.

[FM_form id=”1″]

Autor: Maciek

Podziel się tym postem na
Show Buttons
Hide Buttons

WP Facebook Like Send & Open Graph Meta powered by TutsKid.com.