Warning: Undefined variable $parent_style in /home/mmatczak/public_html/caratelier.pl/wp-content/themes/Nexus-child-02/functions.php on line 13
Najlepszy warsztat na świecie - CarAtelier blog: jak przeżyć serwisując samochód

Najlepszy warsztat na świecie

Czy chcielibyście serwisować auto w firmie dziesięć razy lepszej od innych? No to znalazłem dla Was najlepszy warsztat na świecie. A właściwie całą sieć. Nic tylko czytać i jechać!

Musiałem się zastanowić kilka minut, czy o tym napisać. Bo po pierwsze miałem napisać o czym innym. OK, o tamtym napiszę innym razem. Ale był większy problem: nie lubię niekonstruktywnie publicznie marudzić po nazwisku. Może ma to jakiś związek z irracjonalnym przeżyciem kilkanaście lat temu, kiedy pracowałem w szacownej firmie (bez ironii!), której dyrekcja wpadła na pomysł przeprowadzania ankiet satysfakcji wśród pracowników. Wyniki były bardzo średnie (w porównaniu z wynikami satysfakcji użytkowników usług związanych z naszymi produktami), a uwagi i komentarze wpisywane na ankietach nie spodobały się kierownictwu. Zaprzestano więc ankiet, bo – jak się wyraził prezes – krytyka tak, ale konstruktywna. Dlatego o ile na początku tekstu będzie raczej luźno, to na końcu całkiem serio. Dla każdego coś miłego. Zdecydowałem się na to, bo dobre samopoczucie autora tego hasła (ze strony adserwis.pl):

Dlaczego AD Serwis jest 10 razy lepszy od innych?

zasługuje choćby na jeden mały wpis! Autor nie jest gołosłowny, gdyż na „lepszość x10” podaje dokładnie dziesięć powodów. Nie przypuszczam jednak, żeby w AD Serwis serio myślano, że inne warsztaty oferują tylko jeden z tych elementów… Nie, na pewno nie… Chodzi więc zapewne o to, że robi się tam każdą rzecz (z poniższych) dziesięć razy lepiej niż w innych tego typu placówkach.

Jesteś zawsze mile widziany

Dziesięć razy milej – teściowa ma konkurencję!

Naprawiamy wszystkie marki pojazdów

Inni naprawiają wszystkie dzielone przez dziesięć.

Stałe ceny „bez niespodzianek”

A czy ceny też są dziesięć razy lepsze? I w którą stronę „lepsze”?

Naszą dewizą szybka obsługa

Jak podczas wyścigu Formuły 1.

Dotrzymujemy uzgodnionych terminów

Jak tu wyrobić taką normę?

– Dziś mamy czwartek. Weźmy, przyprowadzasz pan auto dzisiaj rano. W normalnym warsztacie odebrałbyś pan po południu, ale u nas odbierasz pan trzy dni temu, czyli już pan odebrałeś w poniedziałek. Należy się 1.500.

– Ale przecież dziesięć razy szybciej to też będzie dzisiaj… Tylko za kilkadziesiąt minut.

– Panie, a kogo obchodzi logika i matematyka. Liczy się kreatywność! 1.500.

Świadczymy usługi na najwyższym poziomie

Zadowolonych (w różnym stopniu) z usług jest średnio 75% klientów. Taka sobie zależność. Ile to będzie razy dziesięć?

Posiadamy najnowocześniejsze urządzenia

Z NASA.

Udzielamy gwarancji na naprawy i części

Chwila refleksji. Tu może nawet i owe x10 by się znalazło. Konkurencja – Bosch Car Service – dopiero stosunkowo niedawno chwaliła się wprowadzeniem gwarancji na usługi, a w AD Serwis istniała ona od dawna (i do tego międzynarodowa).

Wiele sieci warsztatowych działających na polskim rynku z jakichś powodów nie może, nie chce bądź nie potrafi wprowadzić wspólnej gwarancji, nawet jeśli miała byto być gwarancja każdego punktu z osobna (tzn. niehonorowana w innych lokalizacjach), ale przynajmniej o tym samym zakresie w całej organizacji.

Poza tym wiele warsztatów, sieciowych czy nie, nie oferuje żadnej gwarancji na usługi. Jeszcze ciekawsze, że nawet niektórzy z tych, co oferują (także ASO), często nie wiedzą, jakie są jej warunki lub nawet zapominają, że w ogóle ją mają. Inna sprawa że gwarancja proponowana przez serwis może okazać się mniej korzystna niż rękojmia zapewniona przez prawo – ale ja dziś nie o tym.

Tutaj akurat żeby być dziesięć razy lepszym wystarczy być może tylko poprawić literówki i skład tekstu o gwarancji na stronie www AD Serwis.

Świadczymy dodatkowe usługi

Trudno będzie znaleźć x10, ale spróbujmy: spa w myjni, krioterapia zimą, nauka języka stosowanego w naukach przyrodniczych… I to wszystko przy użyciu zasobów firmy.

Fajny temat, muszę napisać o tym osobno… Dobra, już napisałem (tutaj).

Dbamy o środowisko

I tu następuje koniec weny wszystkich zainteresowanych.

 

Najlepszy warsztat na świecie. Kilka razy lepiej

Prawie najlepszy warsztat na świecie. Ale jednak tylko siedem razy lepszy od zwykłego warsztatu…

Teraz serio

Kilka lat temu szkoliłem warsztaty AD Serwis i doceniam, że sieć i niektóre z serwisów podjęły wtedy próbę powiększenia swoich umiejętności marketingowych oraz związanych z obsługą klienta. Z tego, co wiem, jednak od jakiegoś czasu sieć nie inwestuje zbyt wiele w edukację nietechniczną poszczególnych warsztatów, dotyczącą szeroko rozumianego kontaktu z klientem. Skupia się raczej na tym, czym łatwiej zarządzać centralnie, czyli na technice, logistyce oraz akcjach marketingowych. Oraz, jak widać, na odważnej komunikacji.

Centralne sterowanie (ale jednak sterowanie) jest istotne w sieciach. A przesterowanie przynosi wesołe efekty. Autor! Autor!

[FM_form id=”1″]

Autor: Maciek

Podziel się tym postem na
Show Buttons
Hide Buttons

WP Facebook Like Send & Open Graph Meta powered by TutsKid.com.